Ulotki reklamowe – czy są jeszcze skuteczne w erze cyfrowej?

Wśród wielu metod pozyskiwania klientów do firm, jedną z najbardziej popularnych od zawsze było rozdawanie ulotek. Aktualnie ulotka nie jest już pierwszym wyborem, gdyż rozwój internetu sprawił, że ta forma przestała być tak efektywna. Mimo wszystko firmy często wykorzystują tę możliwość. Sprawdź, czy aktualnie ma to sens i kiedy się opłaca.

Ulotki reklamowe – kiedyś i dziś

Kiedyś ulotki reklamowe były powszechnie wykorzystywane. Można je było spotkać wszędzie, gdzie tylko nie było zakazu ich rozkładania. Na ulicach chodziło wiele osób, które rozdawały ulotki przechodniom. W erze, gdy internet był jeszcze w powijakach, to była jedna z najprostszych metod na dotarcie do klienta, a rola ulotki była zupełnie inna, niż dzisiaj. Aktualnie wydaje się, że nie jest to już tak efektywne. Okazuje się, że nie do końca. Ilość rozdawanych ulotek zdecydowanie zmalała, a to sprawiło, że ludzie o wiele większą uwagę zwracają na taki gadżet, gdy dostaną go do ręki. Wynika to z faktu, że nie jesteśmy już dosłownie zalewani setkami ulotek, które można było kiedyś spotkać na przykład w swojej skrzynce pocztowej. Dzisiaj jest ich mniej, a więc zwracają na siebie większą uwagę. Trzeba jednak dopasować ich konstrukcję do aktualnych czasów.

Jak wykonać ulotki w erze cyfrowej?

Kiedyś ulotka musiała zawierać właściwie wszystkie informacje o firmie i jej usługach. Tylko wtedy była szansa, że klient faktycznie się nimi zainteresuje. Ewentualnie trzeba było go zachęcić, by skontaktował się telefonicznie z przedstawicielem firmy. Dzisiaj należy do tego podejść nieco inaczej. O wiele efektywniejsze będzie połączenie możliwości ery cyfrowej i mediów społecznościowych z tym, co mają do zaoferowania tradycyjne formy marketingu, takie jak rozdawanie ulotek lub dystrybuowanie ich pocztą lub na przykład razem ze sprzedawanymi przez siebie produktami.

Projektując ulotkę należy skupić się na tym, by zainteresować potencjalnego klienta. Nie ma jednak sensu wykonywać ulotek w taki sposób, że dokładnie opisuje się swoje usługi lub na przykład cennik. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie skupienie swoich wysiłków na tym, by zakomunikować klientowi, w jakiej branży działa firma, a także, jaki jest podstawowy zakres działalności, a następnie zachęcić do zapoznania się z pełną ofertą i wszystkimi szczegółami usług lub reklamowanego podmiotu w mediach społecznościowych albo na stronie internetowej. Ulotki mają być zwięzłe, konkretne i budować wizerunek firmy oraz komunikować klientom, że taki podmiot istnieje. Trudno jednak w tak ograniczonej ilościowo treści przekonać klienta do zakupu czegokolwiek.

Ulotka i media społecznościowe – jak to połączyć?

Prawidłowo prowadzone media społecznościowe i strona internetowa mają więcej możliwości, gdyż jest więcej miejsca na treść, także interaktywną. Każda ulotka powinna mieć na celu zachęcenie klienta do tych form komunikacji, by firma dalej mogła prowadzić proces sprzedażowy w o wiele łatwiejszy i dający większe możliwości sposób. Warto też trochę więcej uwagi skupić na tym, by ulotki trafiały do grupy docelowej, a nie przypadkowych osób, o czym często przedsiębiorcy zapominają.