Nadruk czy haft — jaki rodzaj znakowania wybrać do swojego projektu czapki?

Czapki to bardzo wdzięczne obiekty do dekorowania. Bardzo często ich producenci postanawiają wzbogacić je o jakiś wzór — stylowy logotyp lub kolorową grafikę. Naniesiony na tkaninę obraz może dodać atrakcyjności produktowi i przekonać klienta do zakupu. Czapka świetnie się również sprawdzi jako gadżet reklamowy noszonym na głowie. Wszelkie treści promocyjne będą na niej doskonale widoczne!

Dlaczego warto postawić na haft?

Haft to najstarszy historycznie sposób zdobienia tkanin. Jego niewątpliwą zaletą jest elegancki wygląd przywodzący na myśl styl vintage, co w przypadku czapek może stanowić ciekawą zabawę konwencją. Jeśli Twoim celem jest stworzenie eleganckich, unikatowych produktów, które będą na siebie od razu zwracały uwagę, ta technika sprawdzi się idealnie. Czapki ozdobione haftem będą wyglądać prestiżowo i modnie. 

Drugą niebagatelną zaletą haftu jest jego trwałość. Ubrania znakowane haftem można swobodnie prać i regularnie prasować bez narażania materiału na przetarcia. To ważna cecha szczególnie w przypadku produktów z górnej półki, które zazwyczaj są drogie, więc klienci wymagają od nich wyjątkowo dobrej jakości i nie wybaczają żadnych niedociągnięć. Czapka z haftem może być z powodzeniem potraktowana jako produkt premium.

Kiedy lepiej postawić na nadruki?

Cyfrowe nadruki to prosty i efektywny sposób zdobienia odzieży. Zaletą druku cyfrowego jest łatwość tworzenia odbitek, a także możliwość ich dowolnej personalizacji. Wykonuje się je za pomocą sypkiego tonera. Zostaje on naniesiony w jednym momencie na podłoże tak, że powstaje na nim precyzyjne odwzorowanie obrazu zapisanego cyfrowo. W tej technice możliwe jest wydrukowanie dowolnie skomplikowanego wzoru np. zawierającego efektowne przejścia tonalne lub wysoko skontrastowane gradienty. W przypadku haftu niektóre projekty byłyby po prostu niewykonalne.

Kolejną zaletą nadruków cyfrowych jest możliwość szybkiej realizacji zleceń, a także opcja dokonywania korekt na kolejnych odbitkach. Technika ta nie wymaga zmiany matryc, więc długie przerwy między zleceniami nie są konieczne. Po skończeniu pracy nad jednym projektem można właściwie od razu przejść do realizacji następnego. Nadruki są więc efektywne i tanie. Jeśli czapka ma być produkowana seryjnie, warto  poważnie rozważyć wybór tej opcji. 

Nadruki dobrze sprawdzą się również, gdy zdobienie ma się znaleźć w trudno dostępnym miejscu, a czapka z założenia ma niewielką powierzchnię i liczne załamania faktury. To dobra wiadomość dla każdego projektanta ubrań wyposażonego w bujną wyobraźnię! Czapka z nadrukiemmoże być prawdziwym dziełem sztuki, jeśli tylko grafika będzie miała odpowiednie walory estetyczne.

Nadruki nadają się również do przeprowadzania testów kolekcji. Możliwe jest stworzenie pojedynczych egzemplarzy, czy krótkich serii produktów bez konieczności decydowania się na realizację dużych zamówień. To pozwala na wstępne odrzucenie projektów, które dobrze się zapowiadały, ale fizycznie nie prezentują się tak, jak założył projektant.