Sposobów na reklamę firmy jest wiele. Jednak to właśnie gadżety z logo firmy niezmiennie najlepiej sprawdzają się w budowaniu wizerunki marki. Nie musimy już ograniczać się wyłącznie do długopisów i smyczy. W jakie gadżety reklamowe warto zainwestować?
Budowanie wizerunku marki często odsuwane jest na drugi plan. Tymczasem jest to istotny krok podczas rozwijania każdej firmy. Upominki firmowe i gadżety z logo marki to jedne z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Produkcja takich gadżetów to inwestycja, która z pewnością szybko się zwróci. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto, podpowiadamy jakie korzyści płyną z włączenia wspomnianych gadżetów do strategii promocyjnej.
Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych?
Zadaniem gadżetów reklamowych jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Jest to sposób praktykowany od lat ze względu na swoją wysoką skuteczność. Im częściej potencjalni klienci widzą logo danej firmy, tym szybciej skojarzą jej nazwę, gdy będzie im potrzebny oferowany przez nich produkt. Inna kwestia jest taka, że mając do wyboru kilka produktów, chętniej sięgniemy po ofertę firmy, którą rozpoznajemy. Zaletą gadżetów reklamowych jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Przedmioty te zazwyczaj są niewielkie, dzięki czemu z łatwością można wręczać je przy okazji niezobowiązujących spotkań, szkoleń czy konferencji branżowych. Tak niewielkie czynności mają bardzo pozytywny wpływ na promocję firmy. Wręczenie upominku to świetny sposób na pierwszy krok do nawiązania rozmowy i zbudowania dalszej relacji. W końcu każdy z nas lubi prezenty, zwłaszcza te użyteczne. Inwestycja w gadżety reklamowe to dobre posunięcie podczas startu nowej marki, jak i rozwijania dotychczasowej działalności. Aktualnie bywa często pomijane na rzecz reklamy w social mediach. Tymczasem wielu klientów woli tradycyjne rozwiązania.
Jakie gadżety warto wybrać?
Aby gadżety reklamowe przyniosły pożądany efekt, ważna jest jakość wręczanych produktów. Tylko wtedy będą one budowały pozytywne skojarzenia. Gadżety reklamowe wielu osobom kojarzą się z długopisami i smyczami do kluczy. Tymczasem oferta produktów promocyjnych jest aktualnie bardziej rozbudowana. Dużo lepszym rozwiązaniem jest wybór gadżetów, które będą znacznie bardziej użyteczne i dopasowane do profilu firmy. W przypadku branży budowlanej świetną alternatywą są polary lub kurtki typu soft shell z personalizowanym nadrukiem. Rzeczy te z pewnością będą chętnie wykorzystywane przez klientów i ich pracowników, co będzie miało pozytywny wpływ na utrwalenie wizerunku marki. Jeśli zależy nam na wypromowaniu organizowanej imprezy sportowej, dobrym wyborem mogą okazać się plecaki, dołączane do pakietów startowych. Tego typu produkt z pewnością będzie wykorzystywany na co dzień. Z dużym prawdopodobieństwem wpłynie również na dokonywanie przyszłych decyzji odnośnie do startu w danej imprezie. Lojalność klientów jest równie ważna, jak zdobywanie nowych odbiorców.