Druk na tkaninach — praktyczne porady

Szukasz sprawdzonego sposobu na spersonalizowanie tkanin? Szukasz możliwości osiągnięcia unikalnego designu? A może chcesz wypromować swoją firmę, jej usługi i produkty? Sprawdź, w jaki sposób możesz bez trudu stworzyć firmową przestrzeń z przyjętą identyfikacją wizualną. Poznaj praktyczne porady, o czym warto pamiętać, decydując się na druk na tkaninach?

Własny wzór sposobem na unikalność

Pierwszą kwestią może być stworzenie własnego, unikalnego wzoru. Daje to ogrom możliwości. Warto zastanowić się nad miejscem umiejscowienia wzoru oraz samej tkaniny, ponieważ to warunkuje późniejsze postępowanie z samą tkaniną. Nie mniej jednak własny wzór może stanowić idealną ozdobę ubrań, akcesoriów, dekoracji, a nawet przedmiotów codziennego użytkowania wykonanych z tkanin, np. damskiej torebki.

Na co warto zwrócić uwagę przed wykonaniem druku na tkaninie?

Każdy druk na tkaninie powinien być dostosowany do indywidualnych oczekiwań, preferencji i potrzeb danej osoby. Podstawą jest rodzaj tkaniny, jej struktura, ale też jej kolor. To on w dużym stopniu decyduje o ostatecznym wyglądzie nadruku. Nie bez znaczenia jest zaplanowana lokalizacja miejsca wzoru, łącznie z jego rozmiarem i złożonością. Nie każdy materiał odda szczegółowość, czy też zmiany kolorów.

W przypadku firm, przed złożeniem zamówień na druk na tkaninie, należy dokładnie przemyśleć nakład zamówienia oraz zasoby finansowe. Podstawą jest również sprecyzowanie grupy docelowej i odbiorców nadruków. Dzięki temu można określić sposób wykorzystania druku oraz jego trwałość. Łącząc wszystkie te czynniki, łatwiej jest później wybrać odpowiednią metodę nadruku.

Dobór odpowiedniej metody sposobem na sukces

Mając już przygotowany projekt druku na tkaninie, powinno się dobrać odpowiednią metodę jego nanoszenia na materiał. Dobrym rozwiązaniem jest zapoznanie się z dostępnymi technologiami, polecanymi przy konkretnych rozwiązaniach. Każda metoda jest inna i sprawdzi się w innych przypadkach. Należy zastanowić się nad ich trwałością, dokładnością oraz kosztem.

Cechy charakterystyczne konkretnych technologii i metod

Sitodruk jest to idealne rozwiązanie dla druku na tkaninach, szczególnie materiałów poliestrowych i bawełnianych. Dużym atutem sitodruku jest jego wyjątkowa trwałość.

  • Druk cyfrowy DTG dedykowany jest osobom ceniącym precyzję, dokładność, dbałość o najmniejsze detale oraz dowolną personalizację. Decydując się na druki kolorowych wzorów, oczekując przy tym szybkiej produkcji, druk DTG będzie idealnym wyborem.
  • Haft komputerowy jest idealnym rozwiązaniem dla osób, których priorytetem jest trwałość kolorów — jest on niemalże niezniszczalny.
  • Druk sublimacyjny jest częstym wyborem przy nanoszeniu druku na tkaninach poliestrowych. Wzór jest niewyczuwalny w dotyku. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie personalizację odzieży sportowej lub przedmiotów użytkowych.
  • Nadruk flex poleca się osobom ceniącym trwałość — przy odpowiednim dbaniu o tkaninę, doskonale wytrzymuje wysoką temperaturę prania i wirowanie.
  • Nadruki wykonane folią flock są wytrzymałe, przy czym ich zastosowanie ma szersze spektrum — od naturalnych do syntetycznych tkanin. Jest to metoda polecana przy wzorach jednokolorowych.
  • Folia flex lateksowa to idealne rozwiązanie u osób ceniących głębię barw. Z tego powodu doskonale sprawdzi się przy nakładaniu na różnego materiał kolorowych grafik i zdjęć. Za pomocą tej metody można znakować odzież i przedmioty użytkowe. Należy pamiętać, że ten typ nadruku jest sztywny, więc przy większych rozmiarach druku na ubraniach może być mało wygodnie.
  • Termonadruk charakteryzuje się dobrym kryciem i odwzorowaniem detali, a przy tym jest to metoda trwała oraz elastyczna. Sprawdzi się w nanoszeniu druku w miejsca trudno dostępne, na różnych materiałach, zarówno na odzieży, jak i przedmiotach użytkowych.

Należy pamiętać, że duże znaczenie przy nanoszeniu druków na tkaninę ma materiał i to on w dużej mierze generuje wybór technologii. Biorąc pod uwagę praktyczne porady, można uniknąć ponoszenia wysokich kosztów, które niekoniecznie mogą oznaczać zadowalający efekt końcowy.